Selasa, 13 Disember 2011

AKU KENA SABAR

assalamualaikum...hye guys...

penat...rasanya perkataan tu la yang paling banyak dikeluarkan lubang mulut nih sepanjang dua minggu ni. penat sangat2 bila mesyuarat tak tentu masa...diorang nih ingat aku apa ha? okok...tak baik mengeluh...sakit pinggang ngan sakit tulang belakang dah makin teruk dah...ntah napa...adoi. aku sebeanrnya pening, dan tertekan asngat2. banyak kerja nak kena buat. tapi hati harus bersabar. orang lain tengok senang jadi aku kot. tu yang diorang tak kesah sangat.

mesyuarat bertindih2...rasa lebih kurang cam wakil rakyat ke...ahli perniagaan ke, ade gak. ngehehe...experience awal kot. amin2....bukan wakil rakyat tu...tapi ahli perniagaan. tolong amin2kan jugak ye.

plan cam nak keluar jenjalan je esok. nak g pantai tapi nampkanya tak dapat sebab jauh sangat dari campus. so maybe g karoks je le yang mampu kot. tgk la camna.

aku sebenarnya nak luarkan something la...ada beberapa sebenarnya. salah satunya...aku teramat geram sebab kena tukar topik untuk presentation BEL312 Isnin lepas. aku mulanya pilih TH Plantation, pastu bila tengok tak da orang amik Parkson Holdings, terpikat lak. so aku ambik keputusan tukar ke parkson holdings. sebenarnya mula tu aku plan nak amik Jabatan Muzium Sarawak je. tapi tak dapat sebab requirements nak company...and kena tersenarai dalam KLSE. hadoh2! tukar...

then, bila nak buat presentation Isnin tu, kena pulak sama topik ngan kawan sorang lagi. Jadi bila dah consult ngan Miss, aku yang kena tukar...aku redha sebab memang separuh daripada kesilapan aku sendiri jugak. then aku tak tau nak buat apa dah...last2 malam tadi aku terpikey nak buat sal Naim Holdings aje...so aku dah buat keputusan...presentation cuba teka...cuba teka...hari Rabu. haiseyh!!! then kejap tadi kawan aku bagitau pulak dia buat Naim Holdings...haiseyh...tak suka2....aku tak nak tukar lagi dah...penat weyh fikir panjang! nak tau apa dia cakap??? "u tukarla...u tak susah kalau tukar.senang je you." POOORAHH!!! senang ko cakap? cube ko masuk kasut aku saiz berapa nih! cuba test try camna rasanya. haiseyh.

bahaya....rumpong lappy aku!


so...bila aku pikey2 balik...takpa...aku buat biar lain daripada yang lain. slides insya-ALLAH dah mantap...tukar topik benda sama...dan aku akhirnya kekal ngan TH Plantation yang kebanyakan orang tak tau tentang kewujudan depa nih. ekceli, aku bangga sebab Board of Directors depa mmg orang Melayu Muslim...so...dalam banyak2 projek yang lain jarang kot nak tengok BOD yang Melayu Muslim. Alhamdulillah. Buat projek ni sedikit sebanyak ngajar aku berlajar bersedia untuk menempuh apa sahaja yang mungkin menyulitkan hidup. Kena banyak bersabar dan berusaha lebih. Mana tau, bila kena timpa masalah cam nih, aku boleh buat yang lebih baik daripada kalau aku buat yang lain, kan?

So, aku takkan mengeluh. sebab mengeluh itu sifat orang yang malas untuk memperbaiki diri...kot la. taktau sangat. tapi aku sedang dalam proses belajar untuk tidak mengeluh. Insya-ALLAH, doakan aku ye.

yang kedua pulak, aku nak share adalah kekecewaan aku...sedikit la...tak banyak pun kecewa nya. engehehe...

'abg korea' tak datang kelas pulak isnin lepas...huhu...ok...aku mula rasa tak selesa pulak nak jumpa dia especially lepas aku bagitau dia perasaan aku...cheywah!! drama nye bunyi! tapi yes, aku cam malu sebab aku dapat rasakan dia mungkin tak share perasaan yang sama cam aku.



aku redha...tak apa...jodoh jauh lagi kot. kena sabar dan berusaha cari yang baik2.
apapun, insya-ALLAH esok jumpa dia lagi. sebab esok kelas BEL dan ada mesyuarat. insya-ALLAH aku g jugak.ahahaha.kalau tak tak tau la...

ok...tu je...nanti aku update lagi.ehehe...

wassalamualaikum

p/s: sapa la pasang lagu jiwang kapak kat library nih??? tapi best gak...ada lagu latar...cun ngan perasaan skarang nih. AHAHAHAK.


Tiada ulasan: