Isnin, 20 Ogos 2007

CUTI SEKOLAH DATANG LAGI....


ASSALAMUALAIKUM dan hullo wat sumer...

PART I
hurm...cutie sekolah datang lagi. Tapi kali ni Nur Edah kembali sunyi. Tak berteman seperti biasa. Cumanya, kali ini terasa lain. Kekosongan itu ada. Argh...biarlah...apapun, saya kena tumpukan sepenuh perhatian dengan kerja-kerja dan tugasan-tugasan yang berlambak di atas meja sekarang nih.

Bercakap mengenai cuti, saya kembali teringat trip to Johor cuti semester lepas dengan teman-teman seperjuangan, dan ibu tercinta. Memang pengalaman saya di sana amat membahagiakan. Sebuah pengalaman yang tak mungkin ada galang-gantinya. Saya habiskan masa belajar mengenai perniagaan dan belajar untuk memenuhi kehidupan dengan sisa-sisa memori, berdikari dan mencari teman yang boleh menemani.

Apapun, sesuatu yang saya pelajari hari-hari setelah kembali daripada program itu ialah, saya tidak perlu jadi hipokrit. Tidak perlu berlakon menjadi seseorang yang bukan diri saya sendiri hanya semata-mata ingin menyenangkan atau menyesuaikan diri ini dengan orang lain. Supaya orang menerima saya. Saya pelajari bahawa saya perlu buang jauh-jauh topeng yang saya gunakan untuk berpura-pura dan lihat sendiri seandainya kawan itu yang benar-benar kawan akan menerima siapa diri saya yang sebenarnya. Daripada itu, saya sudah kenali siapa yang benar-benar ikhlas untuk mengenali saya dan menjadi sahabat saya.

Cuti kali ini, saya akan penuhi dengan study...study...dan lebih banyak study...hurm...saya ingin tunjukkan kepada semua yang saya tidak akan kalah kepada mereka. Tidak akan pernah mengaku kalah dalam sebuah perjuangan yang menjadi titik tolak penghidupan saya nanti. Terima kasih buat ibu, ayah, kakak dan saudara-saudara yang sentiasa memahami, mendorong dan percaya akan diri ini. Mungkin inilah yang ALLAH ingin tunjukkan. Dalam kehidupan kita, dalam apa sahaja yang kita lakukan, hanya ALLAH, ibu bapa dan keluarga yang akan bersama kita selamanya. Bukan kawan-kawan yang kita anggap selama ini menjadi kawan rapat atau kawan sebagai kenalan. Maaf andainya ada yang terasa dengan pendapat yang saya lontarkan. Tapi ini realiti yang anda sendiri harus cerna dalam pemikiran. Sebaik manapun persahabatan yang terjalin, indah manapun yang pernah anda lalui, ada masanya, teman-teman yang kita anggap setia akan melupai kita...yang tinggal hanyalah ALLAH, IBU BAPA DAN KELUARGA yang sentiasa menjadi tonggak hidup kita walaupun dalam diam.

Inilah kehidupan kita. Biar apapun, kita harus teruskan. Biar sebisa manapun, sepahit manapun hidup ini mengejar, kita terpaksa hadapi keseorangan. Buat teman-teman, maafkan seandainya pernah diri ini melakukan apa jua kesalahan yang melukai anda. Hidup ini spontan, ada kalanya kita sendiri tidak tahu apa yang kita lakukan. Maaf ya...



PART II

huehuehue...nak pegi tepi pantai!!! Bua masa ini, rasa seperti nak pergi berendam kat tepi pantai. Nak bermain di gigi air. Nak lari sejauh mungkin, jauh daripada semua orang. Nak bersendirian...huehuehu...sunyi...huehuehue...terasa seperti tak ada orang nak jadik peneman. Saya mimpikan sesuatu yang menyedihkan...apapun, mimpi itu mainan tidur...mungkin ada baiknya saya lupakan sahaja.

saya tak nak kehilangan insan yang saya sayangi...saya ingin mereka semua sentiasa berada bersama saya. Saya tak mahu kehilangan dia juga. saya ingin kecapi kebahagiaan itu.huehuehue...kenapa bila hati sudah mula menerima terpaksa pula menolaknya???

huehuehueheu...inilah hidup....


PART III

# study for MOCK EXAM SPM
# complete chemistry assignments n lab reports
# complete account assignments
# complete revision for tasawwur islam
# complete add math project (which due next tuesday!!god!!!help me!!!!)
# get everything done...

guys, i rally think that the one that's coming to school next monday is totally different person than i an now...so keep the memories of me before...wahahahk...
i ain't gonna play around...won't let anybody leave me anymore...i am the one whose leaving dude!!



PART IV

haiya!!!miss my beloved niece arh...huehuehue...ANIS!!!...balik kuching larh!!!
aduss...tension ngan exam....huehuehue...

k larh...gotta go...nak mamam...huehuehue...da...

SALAMX
=IZZAN NUR RAFIEDAH=

2 ulasan:

Ninonoi berkata...

wah..tight schedule kitak..nice blog :) nice post.. ^^ keep on blogging sis..dapat juak tauk cita kitak dari ctok.. :))

Tanpa Nama berkata...

salam...
insya-ALLAH. akan diusahakan kelak bila ada kesempatan kayh...eheh...

=izzan nur rafi-edah=